Головна

Авторизація



Угода про асоціацію між Україною та ЄС. Глава 3. Технічні бар"єри у торгівлі PDF Друк e-mail
Вівторок, 01 квітня 2014, 14:20

Угода про асоціацію між Україною та  ЄС. Глава 3. Технічні  бар"єри у торгівлі

Угода про асоціацію між Україною та  Європейським Союзом

ГЛАВА 3

ТЕХНІЧНІ БАР’ЄРИ У ТОРГІВЛІ

Стаття 53  Сфера застосування і визначення

1.  Ця Глава застосовується до підготовки, адаптації та застосування технічних регламентів, стандартів, і робіт з оцінки відповідності, які визначені в Угоді про технічні бар’єри у торгівлі, що міститься у Додатку 1А до Угоди СОТ (далі – Угода ТБТ СОТ), та можуть впливати на торгівлю товарами між Сторонами.

2.  Незважаючи на пункт 1  цієї статті,  ця Глава не застосовується до санітарних та фітосанітарних заходів, які визначені у Додатку  «А»  до Угоди про застосування санітарних та фітосанітарних заходів, що міститься у Додатку 1А до Угоди СОТ (далі – Угода СФЗ), і до закупівельних специфікацій, підготовлених органами влади для власних потреб виробництва чи споживання.

3.  У цілях цієї Глави слід застосовувати визначення Додатку І до Угоди ТБТ СОТ.

Стаття 54 Підтвердження Угоди ТБТ СОТ

Сторони підтверджують свої існуючі права та обов’язки  відносно одна одної у рамках Угоди ТБТ СОТ, яка відповідає цій Угоді та є її невід’ємною частиною.

Стаття 55  Технічне співробітництво

1.  Сторони зміцнюватимуть співробітництво у сфері технічного регулювання, стандартизації, ринкового нагляду, акредитації та робіт з оцінки відповідності з метою поглиблення взаєморозуміння відповідних систем та спрощення доступу до відповідних ринків. З  цією метою вони можуть започатковувати діалог  з нормативно-правових питань як на горизонтальному, так і галузевому рівнях.

2.  Під час співробітництва  Сторони шукатимуть шляхи визначення, розвитку  та заохочення торгівлі, сприяючи ініціативам, що можуть включати, але не обмежуватися таким:

(a)  Посилення співробітництва  з нормативно-правових питань  шляхом обміну інформацією, досвідом та відомостями, науковим та технічним співробітництвом  з метою покращення якості  їх технічних регламентів, стандартів, тестування, ринкового нагляду та акредитації, забезпечуючи ефективне використання  нормативно-правових ресурсів;

(b)  Стимулювання та заохочування співробітництва між їх відповідними організаціями, як державними так і приватними, відповідальними за метрологічну діяльність, стандартизацію, тестування, ринковий нагляд, сертифікацію та акредитацію.

(c)  Сприяння розвитку якісної інфраструктури систем стандартизації, метрології, акредитації, оцінки відповідності та ринкового нагляду в Україні;

(d)  Підтримка участі України у роботі відповідних європейських організацій;

(e)  Пошук шляхів подолання бар’єрів у торгівлі, що можуть виникнути;

(f)  Координація позицій в міжнародній торгівлі та регуляторних організаціях, таких як СОТ і Європейська економічна комісія Організації Об’єднаних Націй  (далі  – ЄЕК ООН). 

Стаття 56   Зближення технічного регулювання, стандартів та оцінки відповідності 

1.  Україна вживатиме необхідних заходів з метою поступового досягнення відповідності з  технічними регламентами ЄС та системами стандартизації, метрології, акредитації, робіт з оцінки відповідності та ринкового нагляду ЄС та зобов’язується дотримуватися принципів та практик, викладених у актуальних Рішеннях та Регламентах ЄС.

2.  Для досягнення цілей, визначених у пункті 1,  Україна повинна відповідно до графіку Додатку III до цієї Угоди: 

(I)  імплементувати відповідні положення acquis ЄС до свого законодавства;

(II)  здійснити необхідні адміністративні та інституційні реформи, необхідні для виконання цієї Угоди відповідно до Угоди про оцінку відповідності та прийнятність промислових товарів (далі – Угода АСАА), визначеної у статті 57 цієї Угоди;

Зокрема рішення Європейського Парламенту і Ради № 768/2008/ЄС від 9 липня 2008 року про загальну структуру (систему) маркетингу продукції та анулювання Рішення Ради № 93/465/ЄЕС та Регламент Європейського Парламенту і Ради № 765/2008/ЄС від 9 липня 2008 року  про встановлення вимог для акредитації і ринкового нагляду, що стосується торгівлі продукцією, та анулювання Регламенту (ЄЕС) № 339/93.     

(III) запровадити ефективну та прозору адміністративну систему, яка необхідна для імплементації цієї Глави. 

3.  Сторони повинні узгодити та дотримуватися графіку, визначеного у Додатку III до цієї Угоди.

4.  Україна, після набрання Угодою чинності, повинна інформувати Сторону ЄС щодо виконання заходів  відповідно до  цієї статті  з періодичністю раз на рік. Там, де дії, перераховані в графіку у Додатку ІІІ  до цієї Угоди,  не були імплементовані  у відповідний термін, Україна має зазначити новий графік завершення таких дій. 

5.  Україна повинна утримуватися від внесення змін до горизонтального законодавства та законодавства з питань торгівлі в секторах, які зазначені у графіку Додатка  ІІІ  до цієї Угоди,  окрім як з метою поступового приведення законодавства  у відповідність до acquis ЄС та дотримання такого приведення.

6.  Україна  повинна  інформувати Сторону ЄС щодо таких змін у національному законодавстві. 

7.  Україна у повному обсязі забезпечуватиме участь відповідних національних органів  у  європейських та міжнародних організаціях зі стандартизації, законодавчої та фундаментальної метрології, оцінки відповідності, у тому числі з акредитації, відповідно до сфери її діяльності та статусу членства у цих організаціях.

8.  Україна поступово  впроваджуватиме  звід Європейських стандартів (EN) як національні стандарти,  зокрема  гармонізовані європейські стандарти, добровільне застосування яких вважатиметься таким, що відповідає вимогам законодавства, зазначеного у Додатку ІІІ  до цієї Угоди. Одночасно  з  таким впровадженням, Україна скасовуватиме  конфліктні національні стандарти,  зокрема  застосування міждержавних стандартів  (ГОСТ), розроблених до 1992 року. На додаток до цього Україна поступово вживатиме інших необхідних заходів щодо виконання умов  набуття  членства згідно з вимогами, що застосовуються до повноправних членів Європейських організацій зі стандартизації.

Стаття 57  Угода про оцінку відповідності та прийнятність промислових товарів

1.  Сторони домовились додати Угоду АСАА в якості протоколу до цієї Угоди, яка охоплює один або кілька секторів, що перелічені у Додатку ІІІ  до цієї Угоди,  після повного узгодження  галузевого  та горизонтального законодавства України, інституцій та стандартів з  галузевим і горизонтальним законодавством, інституціями та стандартами ЄС. 

2.  Угода АСАА передбачатиме, що торгівля товарами між Сторонами в секторах, що охоплені цією Угодою, буде проводитися на тих  самих  умовах, які застосовуються в торгівлі товарами між країнами-членами ЄС. 

3.  Після перевірки з боку Сторони ЄС та досягнення домовленості про стан узгодження відповідного технічного  законодавства України, стандартів та інфраструктури  Угода  ACAA повинна бути додана  як  протокол до цієї Угоди, за згодою між Сторонами  відповідно до  процедури  внесення поправок до Угоди,  яка охоплюватиме такі сектора з переліку в Додатку ІІІ  до цієї Угоди,  які повинні бути гармонізовані. Передбачається, що дія  Угоди  ACAA в кінцевому підсумку буде поширюватися на всі сектори, перелічені у Додатку ІІІ  до цієї Угоди,  відповідно до вищезгаданої процедури.

4.  Як тільки перелічені сектори  підпадають  під дію Угоди АСАА, Сторони  за взаємною згодою та відповідно до процедури внесення змін до цієї Угоди зобов’язуються розглянути можливість розширення своєї сфери діяльності в  інших галузях промисловості.

5.  До того, як товари будуть охоплені Угодою АСАА, чинне законодавство Сторін повинно застосовуватися з урахуванням положень Угоди ТБТ СОТ. 

Стаття 58 Маркування та етикетування

1.  Без шкоди для положень статей 56 та 57  цієї Угоди  відносно технічних регламентів, що стосуються вимог етикетування або маркування, Сторони підтверджують принципи статті 2.2 Угоди ТБТ СОТ  стосовно того, що такі вимоги не готуються, не приймаються або не застосовуються з метою створення зайвих перешкод у міжнародній торгівлі. З цією метою такі вимоги етикетування чи маркування не повинні обмежувати  торгівлю  більше, ніж це потрібно для виконання законної цілі, беручи до уваги ризики, які б виникли в результаті їх невиконання.

2.  Зокрема, відносно обов’язкового  маркування чи етикетування товарів Сторони погодились про таке:

(a)  намагатися звести до мінімуму свої вимоги щодо маркування чи етикетування, окрім тих, які вимагаються для адаптації  acquis  ЄС  у цій сфері та маркування чи етикетування з метою захисту здоров’я, безпеки чи навколишнього середовища або для інших важливих потреб державної політики; 

(b)  Сторона може визначити форму етикетування або маркування, але не може вимагати затвердження, реєстрації або сертифікації етикеток; та

(с)  Сторони зберігають за собою право вимагати, щоб інформація на етикетці або марках була зазначена визначеною мовою.

 

Сopyright 2009-2024, csm.kiev.ua