Головна

Авторизація



Підвищено вимоги безпеки стандарту ISO на імітацію удару пішохода PDF Друк e-mail

201234Випадки травматизму пішоходів, викликані небезпечною конструкцією автомобілів, скоротяться завдяки міжнародному стандарту ISO, що встановлює новий метод випробувань на удар.

За даними Всесвітньої організації охорони здоров'я щорічно в дорожніх пригодах гине більше 1 млн. чоловік, 38 млн. отримують травми та каліцтва (5 млн. із серйозними наслідками). Сумарна кількість випадків загибелі в дорожніх пригодах у світі посідає перше місце серед усіх випадків смертей і травматизму для осіб віком від 15 до 44 років.

У стандарті ISO 11096:2011 "Дорожній транспорт. Захист пішоходів. Метод випробування", що імітує удар по стегну, нозі, коліну пішохода» встановлюється вимоги до методу випробувань для оцінки захисту дорослого пішохода за допомогою імітації удару по нозі, одержаного в результаті наїзду автомобіля.

Переслідується двояка мета:
  • надати споживачам інформацію щодо захищеності пішоходів;
  • стимулювати виробників виробляти транспортні засоби з поліпшеним захистом пішоходів.

Голова підкомітету ISO, який розробив стандарт, Сухбір Білху сказав: «Випробування на удар імітує дорожню пригоду, в якому пішохід отримує удар від транспортного засобу, що наближається. Такі події становлять приблизно 15% від випадків аварій зі смертельним результатом. Завдяки стандарту ISO 11096 ми зможемо істотно поліпшити конструкцію автомобіля і, тим самим, зменшити ризик травм ніг пішоходів».

У ході випробування оцінюють найбільш небезпечні частини бампера, капота та його передньої сторони для кожної моделі за допомогою вистрілювання манекеном в ці частини, імітуючи зіткнення пішохода з автомобілем, що рухається зі швидкістю 16 км/год і 20 км/год. Зібрані дані оцінюють із застосуванням міжнародно визнаних протоколів і визначають оцінку в балах аварійного випробування для різних частин.

Результати роботи, заснованої на наукових і біомеханічних даних, отриманих в ході спільної роботи експертів з усього світу, будуть використані Робочою групою з міжнародних гармонізованих досліджень у галузі безпеки пішоходів (IHRA) та в стандартах і регламентах для пішохідного руху (PS gtr) в рамках Міжнародного форуму з гармонізації нормативно-правових актів у галузі транспортних засобів (WP.29). Вони також будуть корисні для здійснення цілей, поставлених в Угоді СОТ про технічні бар'єри в торгівлі (СОТ ТБТ).

Стандарт ISO 11096:2011 «Дорожній транспорт. Захист пішоходів. Метод випробування, що імітує удар по стегну, нозі, коліну пішохода» розроблений підкомітетом SC 10 «Процедури випробувань на удар» технічного комітету ISO/TC 22 «Дорожній транспорт».

Джерело: http://www.iso.org

Останнє оновлення на Середа, 02 березня 2016, 14:17
 

Сopyright 2009-2024, csm.kiev.ua