Головна

Авторизація



ISO 26000 - що далі? PDF Друк e-mail

325_125-9 листопада 2012 року в Швейцарії відбувся семінар, організований центральним секретаріатом ISO, який надав можливість обмінятися досвідом щодо впровадження стандарту ISO 26000 з соціальної відповідальності.

Стандарт ISO 26000:2010 «Керівництво з соціальної відповідальності» допомагає зрозуміти, що таке соціальна відповідальність і як підприємствам та організаціям впроваджувати принципи соціальної відповідальності й користуватися передовим досвідом у цій галузі з метою ефективної діяльності.

Стандарт ISO 26000 це не вимоги, а рекомендації, тому сертифікація на відповідність вимогам даного стандарту не проводиться. Стандарт призначений для всіх типів організацій, незалежно від їх виду діяльності, розміру та місцезнаходження.

Стандарт ISO 26000 був опублікований у 2010 році після п'яти років переговорів між різними зацікавленими сторонами, в його розробці брали участь представники урядів, промисловості, споживчих груп і трудових організацій з усього світу, що привело до досягнення консенсусу на глобальному рівні.

Семінар складався з трьох частин.

5 - 6 листопада відбувся семінар для країн, що розвиваються, з питань застосування та просування керівного стандарту ISO 26000 з соціальної відповідальності, організований Департаментом розвитку та навчання ISO (DEVT). На семінарі були присутні близько 120 учасників з 70 країн світу.

7 - 8 листопада пройшов відкритий форум, під час якого основні доповідачі, які представляють різні зацікавлені сторони обмінялися досвідом застосування даного міжнародного стандарту. У форумі взяли участь близько 350 представників державного та приватного сектору, в тому числі національних органів зі стандартизації.

Генеральний секретар ISO Роб Стіл поставив перед учасниками форуму запитання: «Що далі?», щоб проаналізувати виконану роботу та майбутній розвиток, і запропонував вступити в конструктивний діалог, оскільки завжди є місце для вдосконалення.

Учасники засідання підкреслили важливість стандарту ISO 26000 для задоволення економічних, екологічних і соціальних проблем сучасного світового співтовариства, оскільки кращим способом ведення бізнесу є збалансованість цих трьох його складових.

Були представлені типові випадки впровадження керівництва ISO 26000. Наприклад, під час будівництва нового сучасного заводу з обробки целюлози евкаліпта в одному з найбідніших штатів Бразилії, компанія вирішила співпрацювати з місцевим населенням, а не завозити робочу силу ззовні. В результаті 60% співробітників були найняті в цьому регіоні, було навчено більше 5600 осіб.

На сьогоднішній день стандарт ISO 26000 прийняли 60 країн світу, а ще 20 розглядають таку можливість. Його текст доступний на 22 мовах. Пошук в Google за словосполученям «ISO 26000» видає понад 2-х мільйонів результатів.

9 листопада на закінчення семінару відбулася зустріч консультативної стратегічної групи (SAG) організації з питань, які виникли після публікації стандарту.

 

Сopyright 2009-2024, csm.kiev.ua