Головна

Авторизація



Огляд споживацької преси. Фінансові послуги PDF Друк e-mail

iso27Відбірка окремих публікацій в журналах членів СІ

Матеріал опубліковано в Інформаційному бюлетені з міжнародної стандартизації 1-2010

У Великобританії скасовано контролювання банківських комісійних платежів споживачами:
Управління добросовісною конкуренцією (OFT) почало у липні 2007 року процес у Верховному суді для винесення рішення про несанкціоноване перевищення кредиту на особистому поточному рахунку. 25 листопада Верховний суд виніс рішення на користь банків. Виконуючий обов’язки голови «Which?» Пітер Вікарі-Сміт сказав: «Це жорстокий удар для мільйонів людей, які терпляче чекали на те, щоб отримати назад свої банківські комісійні платежі. Банки зробили все можливе, щоб зірвати цей процес OFT».

Дослідження OFT за 2008 рік виявили, що банки заробляють близько третини від поточних надходжень на особисті рахунки непрозорим способом, який важкий для розуміння і не підлягає ефективному контролю споживачів. Обстеження «Which?», проведене після винесення судового рішення, показало, що майже половина нинішніх власників рахунків бажають, щоб платежі, які будуть здійснювати несанкціоноване перевищення кредиту, блокувалися. «Which?» зараз закликає постачальників поточних рахунків зробити несанкціоноване перевищення кредиту додатковою послугою. Зі свого боку OFT буде вивчати наслідки для споживачів та для існуючого і майбутнього законодавства та регулювання і очікує зробити подальші оголошення в грудні.

«Which», United Kingdom

Нові правила банківських овердрафтів* каже Союз споживачів це крок вперед:

За новими правилами, які щойно оголосила Федеральна резервна система, банки будуть зобов’язані отримати дозвіл від своїх клієнтів перед тим, як вони зможуть стягнути плату, якщо на платіжній картці відбудеться перевищення кредиту. Союз споживачів схвалив цей крок з боку Федеральної резервної системи, оскільки автоматичне зарахування до так званої програми «захисту від овердрафту» завдає споживачам більше ніж 38 мільярдів доларів США витрат на щорічні збори. Федеральна корпорація страхування банківських вкладів (FDIC) встановила, що середня плата за перевищення кредиту становить 27 доларів, хоча перевищення, викликані дебетовими операціями, мають надлишок вартості всього на 20 доларів.

До 1 липня 2010 року всі банки повинні завершити оцінку плати за перевищення кредиту на нових рахунках, якщо споживач віддасть перевагу програмі. Для рахунків, що були відкриті до липня, банки повинні припинити стягнення виплат 15 серпня 2010 року, якщо вони не отримали згоду споживача. Союз підтримує зусилля Конгресу щодо прийняття додаткових способів захисту споживачів та обмеження зловживань банків своїми правами овердрафтів. Законодавство, нещодавно введене Палатою представників та Сенатом, буде обмежувати можливості банків від одної виплати за місяць до шести за рік, заборонить банкам маніпулювати обробленням трансакцій для збільшення овердрафтів і буде вимагати, щоб банки чітко розкривали вартість зборів з овердрафту відповідно до вимог Закону про кредитування.

*Овердрафтом (англ. overdraft - перевитрата) називають кредитування банком розрахункового рахунку клієнта для оплати ним розрахункових документів при недостатності або відсутності на розрахунковому рахунку клієнта-позичальника грошових коштів. У цьому випадку банк списує кошти з рахунку клієнта в повному обсязі, тобто автоматично надає клієнту кредит на суму, що перевищує залишок коштів.

Consumers Union, USA

Плата за перерахунок банкнот вдарила по перуанських споживачах:

ASPEC, Перу звинувачує іспанський банк BBVA у введенні прихованої плати в розмірі 0,15 нового соля (PEN) (приблизно 0,043 долари США) за банкноту для вкладів готівкою більших, ніж 30 банкнот без відома або згоди споживачів. Якщо споживач робить вклад готівкою, плата застосовується за кожну банкноту після тридцятої. Національний Резервний банк Перу та Фінансовий департамент банків, страхування та пенсійних фондів розпочали дії проти банку. Хаїм Дельгадо, президент ASPEC, сказав: «Йдеться про незаконне та вражаюче стягнення плати, яке не має під собою ніякої технічної чи юридичної основи і є одним з прикладів того, як банки та фінансові установи зловживають довірою та незнанням споживачів». ASPEC закликає банк відмінити плату з негайним набранням чинності, оскільки «він, безумовно, не зможе зробити щось подібне в будь-якій іншій країні світу».

ASPEC, Peru

Суспільство споживачів (Option Consom-mateurs) засуджує практику п’яти кредитних карток, які можуть змусити споживачів влізти в борги:

Це — вступні пільгові пропозиції у поєднанні з переказами, готівка чеками, скорочення мінімальних обов’язкових платежів і програма повернення грошей. Наприклад, вступні пільгові пропозиції роблять можливим переведення боргів на інші картки. В цілому, процентна ставка є дуже низькою, іноді вона досягає лише 0,9 %. Проте, в кінці так званого вступного періоду, ставка підскочить до того ж самого рівня, що й у кредитних карток, а іноді навіть вище. У більшості випадків, якщо споживачі відправили свої виплати з запізненням або через їхній кредитний ліміт, вони втрачають вигоду від вступних пропозицій. Як результат дослідження, проведених Option Consommateurs, організація рекомендує федеральному урядові зробити серйозні кроки у напрямку впровадження всеохоплюючої законодавчої бази в галузі електронних платежів, охоплюючи кредитні картки. У Квебеку вона має намір виділити цю проблему в рамках третього етапу реформ Закону про захист споживачів, запланований на весну 2010 року, який буде зосереджений на кредитах.

Option Consommateurs, Canada

Реєстрація законопроекту про кредитний рейтинг — це ризик порушення прав споживачів, говорить Інститут захисту споживачів (IDEC) Бразилії:

IDEC закликає Сенат відкласти голосування щодо створення нового регістра кредитного рейтингу, оскільки це також буде вносити значні зміни до існуючого Кодексу з захисту прав споживачів (CDC). IDEC направив лист на ім’я керівника палати, міністра фінансів і президента республіки з проханням про тридцятиденний період затримки перед голосуванням, щоб провести додаткові консультації з громадянським суспільством. Реєстрація нового кредитного рейтингу буде охоплювати базу даних, що містить інформацію і моделі кредитного споживання, які будуть використовуватися для оцінки ризику з боку кредиторів і, як і вимагають прихильники цього заходу, буде сприяти зниженню процентних ставок. Однак, IDEC дуже стурбований захистом цих аспектів законопроекту: невисоким рівнем захисту тих, хто матиме доступ до нього, і можливістю використання інформації для інших цілей. IDEC також вважає, що цей законопроект вносить непотрібні зміни до Кодексу та не відповідає його настановним принципам, і що основні права вразливих груп споживачів будуть порушені. За словами Лізи Ганн, «саме в силу своєї актуальності, законопроект заслуговує на помірковані дебати і не повинен перетворитися на велику пастку для споживачів».

Instituto Brasileiro de Defesa do Consumidor (IDEC), Brasil

Гонконгським споживачам настійно рекомендується читати написане дрібним шрифтом у полісах про медичне страхування:

Рада споживачів Гонконгу закликає споживачів звертати увагу на положення і вилучення, надруковані дрібним шрифтом у планах медичного страхування. Це підтвердило нещодавнє обстеження Радою 39 планів медичного та хірургічного страхування 10 найбільших страхових компаній. У перші 11 місяців 2009 року вона виявила 82 випадки, в основному, відхилення претензій, компенсацій та суперечки про страхові внески, а також відносно якості послуг. Всебічне обстеження охоплює широкий перелік відшкодування витрат, в тому числі, щоденне проживання та харчування, інтенсивну терапія, хірургічні витрати, оплату анестезіологів і операцій, а також амбулаторне лікування та догляд. Висновок Ради полягає в тому, що споживачам слід побоюватися хвороб, умов та процедур, яких не передбачено у пунктах договору. Крім того, деякі договори містять положення про так званий «період очікування» або передбачають обмеження відшкодування хірургічних витрат.

Hong Kong Consumer Council (HKCC), China

Досягнення фінансової грамотності в Сербії:

Асоціація споживачів Сербії, APOS, стала ще тісніше співпрацювати з USAID з метою доповнення зростаючого переліку публікацій про фінансові послуги. Заснований USAID проект Зростання економічної активності в Сербії (SEGA) прагне зробити свій внесок до фінансової освіти споживачів фінансових послуг з метою більш ефективного їхнього використання і підвищення рівня поінформованості широкої громадськості щодо важливості фінансового планування, заощаджень та фінансової освіти. Нова брошура, яка має допомогти батькам поліпшити фінансову грамотність їхніх дітей та навчити дітей управляти своїми грошима, вже видана, а публікації стосовно кредитних карток, кредитів, страхування, пенсій та інвестиційних фондів — готуються. Цьому питанню буде присвячено дводенний семінар у липні для 24 представників від 12 організацій захисту прав споживачів з усіх регіонів Сербії, який буде охоплювати впровадження основних фактів про кожний із фінансових продуктів, а також надасть можливість попрактикуватися в наданні матеріалу для інших.

Consumer Association of Serbia (APOS), Serbia.

Останнє оновлення на Середа, 24 лютого 2016, 16:43
 

Сopyright 2009-2024, csm.kiev.ua