Головна
УкраїнськаРусский

Сертифікація послуг

Авторизація



Держспоживслужба України: Захистити права споживача надзвичайно важко, коли відсутній розрахунковий документ PDF Друк e-mail
Вівторок, 21 березня 2017, 09:49

40_17Під час продажу товарів і надання послуг продавець зобов'язаний видати покупцю розрахунковий документ. Це може бути касовий чи товарний чек, розрахункова квитанція. Вони підтверджують продаж або повернення товарів, надання послуг, одержання (повернення) грошей, купівлю і продаж іноземної валюти. Розрахунковий документ має встановлену форму та зміст із зазначенням обов’язкових реквізитів та дати проведення операції. Саме копія такого документа повинна прикладатися до скарги споживача, яку він направляє до Держпродспоживслужби на порушення свої прав. На цьому акцентувала т.в.о. заступника Голови Держпродспоживслужби Лілія Стиренко під час круглого столу на тему «Легалізація ринку електроніки. Що заважає?».

«Споживач повинен усвідомити, що Держпродспоживслужба працює в межах і рамках закону. Якщо він звертається до нас зі скаргою і у ній не вказує передбачені законодавством дані – Держпродспоживслужба не має законних підстав виходити на позапланові перевірки суб’єкта господарювання. Тому при купівлі того чи іншого товару споживач повинен вимагати розрахунковий документ. Якщо ж такий документ споживачу не наданий, то практично неможливо захистити його права», - наголосила Лілія Стиренко.

За її словами, у даному контексті застосування операторами ринку реєстраторів розрахункових операцій (РРО) з точки зору захисту права споживача є позитивним фактором: «На практиці покупець взагалі не може одержати жодного документа, що підтверджує факт придбання товару чи надання послуги. На жаль, виданий папірець часто не дає змоги ідентифікувати продавця чи отриману послугу. А фіскальний чек зараз є єдиним надійним, враховуючи фіскальні функції РРО, документом, який може підтвердити здійснення операції з купівлі товару чи послуги», - наголосила Лілія Стиренко.

На приклад, зазначила т.в.о. заступника, в 2016 році до Держпродспоживслужби  надійшло 5154 звернень громадян з питань придбання нехарчової продукції чи послуг у так званого класичного продавця. Понад 60% були вирішені на користь споживачів, решту – залишилося без розгляду через неналежне оформлення звернення або відсутність розрахункового документа. Щодо порушень прав під час придбання товарів в інтернет-магазинах від споживачів надійшло 463 скарги, із них менше 1% було розглянуто.

«Споживач, придбаваючи товар, має усвідомлювати ризики, уточнювати характеристики товарів, особливості проведення гарантійного обслуговування, умови повернення та вимагати відповідні розрахункові документи при придбанні»

Держспоживслужба України

 

Сopyright 2009-2016, csm.kiev.ua

Rambler's Top100





















HTML Images