Головна
УкраїнськаРусский

Сертифікація послуг

Авторизація



Міжнародні стандарти допомагають скоротити шумове забруднення з боку доріг PDF Друк e-mail
Четвер, 18 травня 2017, 08:34

75_17Проблема шумового забруднення, пов'язаного з дорожнім рухом, зачіпає будь-яку країну з розвиненою транспортною інфраструктурою і високим рівнем інтенсивності використання транспортних засобів. За даними Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВООЗ), цей шум також може негативно впливати на наше здоров'я, сприяючи появі хвороб.ередчасної смерті.

Одним з головних чинників, що викликають шум, є звук, що виникає в моменти торкання дорожнього полотна покришками. Шумове забруднення сягає небезпечного рівня при русі легкових або вантажних автомобілів зі швидкістю вище 30 км/год і 50 км/год, відповідно.

Фахівці Організації Об'єднаних Націй (ООН) опублікували рекомендації щодо обмеження шуму покришок, які застосовуються у більшості промислово розвинених країн. Однак дорожні поверхні також є важливою змінною, що впливає на шумове забруднення під час дорожнього руху.

Деякі країни почали модифікувати дорожні покриття в районах, що характеризуються високим рівнем шуму. В інших державах влада розглядає можливість внесення поправок в законодавство, з метою обмеження рівня шуму, створюваного дорожнім покриттям. Але для того, щоб ці обмежувальні заходи застосовувалися на практиці, потрібні міжнародні стандарти на методи моніторингу впливу дорожніх покриттів на шумове забруднення під час руху транспорту.

Перший міжнародний стандарт з цієї сфери був опублікований Міжнародною організацією з стандартизації (ISO) ще в 1997 році. Але прогрес в області технологій і мінливі потреби кінцевих користувачів привели до розробки нової методології, яка описана в документі ISO 11819-2:2017 "Акустика. Вимірювання впливу дорожніх покриттів на шумове забруднення під час руху транспорту. Частина 2: Метод вимірювань в безпосередній близькості".

Нова методологія набагато практичніше і простіше у використанні, особливо для довгих ділянок дороги. Поширення нового методу привело до розробки технічної специфікації на еталонні шини ISO/ТС 11819-3:2017 "Акустика. Вимірювання впливу дорожніх покриттів на шумове забруднення під час руху транспорту. Частина 3: Еталонні шини", використання якої гарантує точність та відтворюваність тестів.

Недавні дослідження показали, що температура навколишнього середовища також впливає на шумове забруднення під час руху транспорту. Тому був створений стандарт ISO/ТС 13471-1 "Акустика. Вплив температури на вимір шумового забруднення внаслідок взаємодії покришок і дорожнього полотна. Частина 1: Корекція температури при випробуванні методом CPX."

Треба зазаначити, що контролю дорожнього шуму приділяється все більше уваги. Наприклад, Європейська комісія вимагає, щоб держави-члени ЄС регулярно публікували доповіді про рівень автотранспортного шуму вздовж ключових автодоріг і розробляли програми боротьби з шумовим забрудненням, якщо його рівень дуже високий. Три нових стандарту пропонують ефективний інструментарій для визначення рівня шумового забруднення і його мінімізації.

 

Сopyright 2009-2016, csm.kiev.ua

Rambler's Top100





















HTML Images