Головна

Авторизація



Держспоживстандарт України ініціює внесення змін до законодавства про захист прав споживачів PDF Друк e-mail

n50Прес-служба Держспоживстандарту України

 

Держспоживстандарт України ініціює внесення змін до законодавства, що регулює захист прав споживачів у випадку купівлі неякісних лікарських засобів, медичної техніки, отримання послуг лікування і реабілітації через неправдиву рекламу.

До Держспоживстандарту України надходять численні звернення громадян про порушення суб’єктами господарювання прав споживачів, стосовно належної якості, безпеки і торговельного обслуговування під час реалізації харчових продуктів для дієтичного споживання, функціональних харчових продуктів та дієтичних добавок на відстані (через телекомунікаційні мережі, поштовий зв'язок, телебачення, інформаційні мережі).

Зокрема, реалізатори такої продукції приписують їм надзвичайні лікувальні властивості. Вони стверджують, що ці препарати можуть зменшувати чи збільшувати тиск, знищувати віруси, а також лікувати онкологічні та інші захворювання. Аналогічна ситуація спостерігається з різноманітними приладами, що не зареєстровані в Україні як медична техніка. Їм реалізатори також приписують надзвичайні лікувальні властивості.

Крім того, порушення під час купівлі-продажу виявляються, як правило, у тому, що суб’єкт господарювання всупереч вимогам статті 13 Закону України «Про захист прав споживачів» (далі – Закон), не оформляє належним чином правовідносини зі споживачем. Зокрема, не надає споживачеві документ, який засвідчує факт укладання договору, що надалі буде основою для виникнення взаємних прав та обов’язків, а також не надає споживачеві необхідної, достовірної, своєчасної та доступної інформації, передбаченої законодавством про захист прав споживачів.

Такий документ повинен містити дату укладення договору; найменування та місцезнаходження продавця (виконавця); найменування продукції; ціну; строк виконання робіт (надання послуг); інші істотні умови договору; права та обов'язки сторін договору.

Відсутність зазначеного документа та повної інформації призводить до того, що територіальні управління у справах захисту прав споживачів не в змозі виконати покладені функції щодо захисту прав споживачів та вжити заходів до таких суб’єктів господарювання, передбачених чинним законодавством.

«Найбільшою проблемою, з якою зустрічається Держспоживстандарт України та його територіальні управління у справах захисту прав споживачів під час розгляду звернень споживачів є відсутність інформації про найменування та місцезнаходження продавця (виконавця), оскільки провести перевірку у цьому випадку – неможливо, а тому звернення споживачів не вирішуються по суті, – зазначає перший заступник Голови Держспоживстандарту Владислава Хижняк. – Для поліпшення ситуації на споживчому ринку України, пов’язаної з порушенням прав споживачів щодо укладення договорів на відстані, Держспоживстандарт України вважає за необхідне внести відповідні зміни до Закону України «Про захист прав споживачів».

Останнє оновлення на Середа, 24 лютого 2016, 14:57
 

Сopyright 2009-2024, csm.kiev.ua