Підсумки державного нагляду |
Підведені підсумки державного нагляду за якістю продукції, додержанням стандартів, норм і правил у суб’єктів підприємницької діяльності міста Києва за 9 місяців 2009. Докладніше: За 9 місяців 2009 року ДП «Укрметртестстандарт» проведено 353 первинних перевірок згідно плану та 132 повторних; 343 первинні перевірки мали незадовільний результат, що склало 97,4 %. З проведених перевірок за планом, здійснено: - за вмотивованою вимогою органів виконавчої влади та за зверненням юридичних та фізичних осіб – 70 перевірок; - за зверненням правоохоронних органів – 13 перевірок; - за листами територіальних управлінь у справах захисту прав споживачів – 15 перевірок. Обсяг перевіреної за 9 місяців продукції склав 38990,575 тис. грн., вартість продукції, що не відповідала вимогам нормативної документації становила 11446,144 тис грн. За результатами державного нагляду прийняті заходи правової дії: - видано 377 приписів про заборону реалізації партій продукції; - видано 146 приписів про заборону реалізації певних найменувань продукції; - винесено 194 постанови про сплату штрафу за реалізацію продукції, що не відповідала вимогам нормативної документації на загальну суму 615,064 тис. грн.
З 29.05.2009 рішення про застосування до суб’єктів господарювання штрафних санкцій приймається з урахуванням частини 4 і 5 пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 21.05.2009 № 502 – лише у разі невиконання ними протягом 30 діб від дня одержання приписів про усунення виявлених порушень - складено 212 протоколів про адміністративні правопорушення, за якими винесено 177 постанов про адміністративне стягнення в галузі стандартизації, метрології та сертифікації з посадових осіб на загальну суму 59,355 тис. грн.; - 343 підприємствам видано приписи про усунення порушень. До державного бюджету за 9 місяців 2009 року надійшли кошти у вигляді сплачених штрафів, застосованих до підприємств міста та посадових осіб на загальну суму 275,707 тис. грн.
Найбільш поширеними були встановлені такі порушення стандартів, норм і правил: - відсутність, або невідповідність документації та її складу діючим стандартам; - вади маркування продукції; - відсутність протоколів випробувань продукції (в т. ч. кваліфікаційних, приймально-здавальних і періодичних), а також невідповідність обсягу і порядку їх проведення вимогам програм і методик випробувань; - вади зберігання продукції, в т.ч. порушення правил упакування та складування, невідповідність приміщення для зберігання, недотримання режимів та відсутність контролю за умовами зберігання; використання у виробництві неповірених (некаліброваних) засобів вимірювальної техніки, відсутність атестованих методик вимірювань та випробувань; - порушення геометричних, фізико-хімічних, фізико-механічних, органолептичних показників та мікробіологічних показників, недотримання переліків, що регламентують застосування складових продукції, включаючи сировину і матеріали; дефекти зовнішнього вигляду, що призводять до втрати корисних і споживчих властивостей; відсутність сертифіката відповідності; - вади товаросупровідної та експлуатаційної документації. Виявлені порушення унеможливлюють випуск підприємствами продукції стабільної і гарантованої якості.
Основними причинами випуску неякісної продукції були: - незадовільна організація контролю за якістю продукції, недостатній рівень нормоконтролю і технологічного контролю при виробництві, а також порушення технологічної дисципліни; - недоліки нормативно-технічної та конструкторсько-технологічної документації або відсутність необхідної нормативної документації на підприємстві; - незадовільний стан обладнання та оснащення підприємства, незадовільне метрологічне забезпечення виробництва, відсутність умов для проведення випробувань. |
Останнє оновлення на Середа, 24 лютого 2016, 15:22 |