У Росії ЗМІ будуть відповідати за якість рекламованих БАД Друк
Четвер, 24 січня 2013, 10:01

16_13Федеральна антимонопольна служба Росії вирішила убезпечити росіян від сумнівних "цілющих" бальзамів, еліксирів та пігулок і пропонує для цього ввести реєстрацію біологічно активних добавок (БАД) і ліків одним відомством. В даний час ліки реєструє МОЗ, а БАДи - Росспоживнагляд.

А причиною стала наступна ситуація.

Оформити документи на реєстрацію БАДів значно простіше, ніж на справжні ліки і не можна бути повністю впевненим у тому, що хтось, не пройшовши всю процедуру реєстрації лікарських препаратів, не зареєструє його як БАД.

У результаті деякі фармацевтичні компанії йдуть на різні хитрощі, однією з яких є створення "зонтичних брендів", коли під однією маркою випускають відразу декілька груп товарів або товарних категорій, причому в назві товарів домінує ім'я компанії-виробника, а в рекламі продукції компанії демонструється її логотип. Подібна схема вже відпрацьована на алкоголі. Коли виробники, з усіх боків обкладені заборонами на рекламу, піарили воду або цукерки під тією ж назвою, що і міцний напій. Та ж ситуація виникла тепер на ринку БАДів і ліків. З'явилося 15-17 препаратів, назви яких настільки схожі, що вводять в оману споживача. Наприклад, є ліки "гліцин" і добавка "гліцин форте", діючою речовиною яких є певна амінокислота, але визначити гліцин - БАД або ліки для звичайної людини практично дуже складно.

Інший приклад: ліки для схуднення "Редуксин" і БАД "Редуксин лайт". За опитуваннями споживачів, вони дійсно часто не відрізняють одного від іншого. Але для здоров'я людини дуже важливо, що приймати.

Плутанини в цьому питанні додає реклама. У 2012 році реклама БАДів, лікарських засобів і медичних послуг посіла друге місце за кількістю порушень законодавства про рекламу. Часто в рекламі стверджується, що БАД - це лікарський засіб, а образ препарату затьмарює напис "не є ліками" в кінці ролика. Тому Федеральна антимонопольна служба внесла на розгляд уряду законопроект, в якому пропонується покласти відповідальність за порушення реклами біологічно активних добавок не тільки для рекламодавців, але і на тих, хто поширює подібну інформацію. Можливо, це допоможе ЗМІ більш відповідально ставиться до змісту розміщуються роликів і текстів.