Про порядок розробки технічних регламентів Митного союзу Друк

iso51Мінпромторгом Росії підготовлений проект Порядку розроблення, прийняття, внесення змін та скасування технічних регламентів Митного союзу Росії, Білорусі та Казахстану.
Документ опублікований для публічного обговорення з метою підготовки його до розгляду на Комісії митного союзу (КТС).

Відповідно до основних положень розробленого порядку:

За основу Технічного регламенту може бути прийнятий проект технічного регламенту ЄврАзЕС, що пройшов процедуру публічного обговорення. У цьому випадку Технічний регламент може бути ухвалено рішенням Комісії Митного союзу без проведення процедури публічного обговорення.

 

У пояснювальній записці до першої редакції проекту Технічного регламенту зазначаються:

  • цілі прийняття Технічного регламенту;
  • коротка характеристика об'єктів технічного регулювання;
  • інформація про застосування при розробці проекту Технічного регламенту міжнародних (регіональних і національних) стандартів, вимог інших документів (правил, директив і рекомендацій, прийнятих міжнародними, регіональними та національними організаціями по стандартизації та інших документів), а в разі їх відсутності - регіональних документів (регламентів, директив, рішень, правил та інших документів);
  • вимоги, що відрізняються від положень міжнародних стандартів або обов'язкових вимог, що діють на території Сторін.

Орган Сторони-розробника спільно з органами Сторін з технічного регулювання забезпечують розробку проектів Переліків стандартів, визначених пунктами 2 і 3 статті 6 «Угоди про єдині принципи і правила технічного регулювання в Республіці Білорусь, Республіці Казахстан та Російської Федерації», в строк не пізніше, ніж 3 місяця з дати завершення публічного обговорення Технічного регламенту.

За наявності принципових розбіжностей між Сторонами, які не були усунені в установленому порядку шляхом переговорів, рішення щодо їх врегулювання приймає Комісія.

Секретаріат веде реєстр Технічних регламентів. Кожному Технічному регламенту присвоюється позначення, яке складається з абревіатури «ТР ТЗ», порядкового номера і року прийняття.
Комісія не рідше одного разу на квартал розглядає хід виконання планів (програм) щодо розробки Технічних регламентів.

Джерело: Міністерство промисловості і торгівлі РФ

ПРОЕКТ ПОРЯДКУ РОЗРОБКИ, ПРИЙНЯТТЯ, ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА СКАСУВАННЯ ТЕХНІЧНОГО РЕГЛАМЕНТУ МИТНОГО СОЮЗУ
 


1. Розробка технічного регламенту Митного союзу (далі - Технічний регламент) здійснюється національним органом Сторони, відповідальної за розробку Технічного регламенту, визначеним нею відповідальним за розробку відповідного технічного регламенту (далі - орган Сторони-розробника).

2. Кожна Сторона призначає національний орган Сторони, що бере участь у розробці Технічного регламенту (далі - орган Сторони).
Сторони надають інформацію до Секретаріату про органи Сторін і органи Сторони розробника.

3. Орган Сторони розробника здійснює розробку проекту Технічного регламенту з урахуванням пропозицій органів Сторін і діючих національних технічних регламентів, проектів технічних регламентів ЄврАзЕС. У разі потреби орган Сторони розробника може створити робочу групу з розробки Технічного регламенту, в тому числі із залученням представників органів Сторін.
За основу Технічного регламенту може бути прийнятий проект технічного регламенту ЄврАзЕС, що пройшов процедуру публічного обговорення. У цьому випадку Технічний регламент може бути ухвалено рішенням Комісії Митного союзу без проведення процедури публічного обговорення.

4. Після завершення розробки першої редакції проекту Технічного регламенту, орган Сторони розробника протягом п'яти днів направляє до Секретаріату і органам Сторін повідомлення про розробку проекту Технічного регламенту Митного союзу, першу редакцію проекту Технічного регламенту з пояснювальною запискою до нього (на електронному та паперовому носіях).
У пояснювальній записці зазначаються:

  • цілі прийняття Технічного регламенту;
  • коротка характеристика об'єктів технічного регулювання;
  • інформація про застосування при розробці проекту Технічного регламенту міжнародних (регіональних і національних) стандартів, вимог інших документів (правил, директив і рекомендацій, прийнятих міжнародними, регіональними та національними організаціями з стандартизації та інших документів), а в разі їх відсутності - регіональних документів (регламентів, директив, рішень, правил та інших документів);
  • вимоги, що відрізняються від положень міжнародних стандартів або обов'язкових вимог, що діють на території Сторін.


5. Секретаріат, орган Сторони-розробника і органи Сторін протягом п'ятнадцяти днів з моменту направлення органом Сторони-розробника повідомлення про розробку Технічного регламенту забезпечують опублікування його першої редакції для публічного обговорення на офіційному сайті та офіційних сайтах органів з технічного регулювання Сторін. Органи Сторін і орган Сторони-розробника повинні опублікувати повідомлення про розробку Технічного регламенту в офіційному друкованому виданні органу з технічного регулювання Сторін.
Термін публічного обговорення проекту Технічного регламенту встановлюється з дня опублікування повідомлення про розробку проекту Технічного регламенту до дня опублікування повідомлення про завершення його публічного обговорення, але не може бути менше ніж два місяці.
У виняткових випадках, за умови виникнення обставин, що призводять до безпосередньої загрози життю і здоров'ю людей, майну, охороні навколишнього середовища, життю і здоров'ю тварин і рослин, та у випадках, якщо для забезпечення безпеки продукції або пов'язаних з вимогами до продукції процесів виробництва, монтажу, налагодження, експлуатації (використання), зберігання, перевезення (транспортування), реалізації та утилізації необхідно негайне ухвалення відповідного технічного регламенту Митного союзу, термін публічного обговорення проекту такого Технічного регламенту може бути скорочений за рішенням Комісії.

6. Зауваження та пропозиції (відгуки) щодо проекту Технічного регламенту від зацікавлених осіб держави Сторони направляються в органи Сторін, а від зацікавлених осіб третіх країн - до органу Сторони-розробника, і Секретаріат. Секретаріат, органи Сторін передають надійшли зауваження та пропозиції до органу Сторони розробника не пізніше, ніж протягом 15 днів після завершення публічного обговорення (в електронному вигляді та на паперовому носії).
Орган Сторони-розробника Технічного регламенту розглядає зауваження і пропозиції (відгуки) зацікавлених осіб, що надійшли у письмовій формі, складає зведення відгуків Сторін за проектом Технічного регламенту за встановленою Комісією формою і направляє їх до Секретаріату і органам Сторін.

7. Орган Сторони-розробника складає повідомлення про завершення публічного обговорення проекту Технічного регламенту і направляє його до Секретаріату для розміщення на офіційному сайті, а також до органів Сторін для публікації на офіційних сайтах і в офіційних друкованих виданнях органів з технічного регулювання Сторін.

8. Орган Сторони-розробника приймає рішення щодо кожного зауваження та пропозиції, наведеним у зведеннях оглядів Сторін, протягом двох місяців розробляє остаточну редакцію проекту Технічного регламенту, складає узагальнену зведення відгуків, пояснювальну записку, а також за наявності розбіжностей - таблицю розбіжностей.

9. Орган Сторони розробника за наявності розбіжностей організовує розгляд питань щодо їх зняття з органами Сторін.
Рішення щодо врегулювання розбіжностей приймається шляхом переговорів між органами Сторін і органом Сторони розробника.

10. Орган Сторони-розробника спільно з органами Сторін з технічного регулювання забезпечують розробку проектів Переліків стандартів, визначених пунктами 2 і 3 статті 6 Угоди про єдині принципи і правила технічного регулювання в Республіці Білорусь, Республіці Казахстан та Російської Федерації (далі - Переліки стандартів), в строк не пізніше ніж 3 місяці з дати завершення публічного обговорення Технічного регламенту.

11. Орган Сторони розробника на підставі отриманих зауважень і пропозицій, переговорів з органами Сторін розробляє остаточну редакцію тексту проекту Технічного регламенту, проектів Переліків стандартів, і направляє їх органам Сторін.

12. Орган Сторони розробника вносить до Секретаріату проект Технічного регламенту, пояснювальну записку до нього, зведення відгуків, таблицю розбіжностей (за наявності) та доопрацьований проект Переліків стандартів з пояснювальною запискою.

13. Секретаріат протягом десяти днів з дати надходження остаточної редакції проекту Технічного регламенту, пояснювальної записки до нього, зведення відгуків, таблиці розбіжностей (за наявності) та доопрацьований проект Переліків стандартів з пояснювальною запискою до нього забезпечує:
опублікування зазначених документів на офіційному сайті;
подання зазначених документів Сторонам для погодження.
Узгодження органами Сторін здійснюється протягом одного місяця з дати надходження зазначених документів з Секретаріату. Результати узгодження направляються органами Сторін в Секретаріат.

14. Секретаріат формує справу Технічного регламенту та забезпечує її зберігання.

15. Не раніше, ніж через 40 днів з дати опублікування, матеріали щодо Технічного регламенту, включаючи зауваження та пропозиції, отримані після опублікування технічного регламенту в остаточній редакції розглядаються Координаційним Комітетом з метою підготовки доповіді на засіданні Комісії.
За  наявності принципових розбіжностей між Сторонами, які не були усунені в установленому порядку шляхом переговорів, рішення щодо їх врегулювання приймає Комісія.

16. Комісія розглядає проект Технічного регламенту і доповідь Координаційного Комітету та приймає відповідне рішення.

17. Прийнятий рішенням Комісії Технічний регламент розміщується на офіційному сайті.
Органи Сторін опубліковують текст Технічного регламенту на офіційних сайтах і в офіційному друкованому виданні органів з технічного регулювання Сторін.

18. Секретаріат веде реєстр Технічних регламентів. Кожному Технічному регламенту присвоюється позначення, яке складається з абревіатури «ТР ТЗ», порядкового номера і року прийняття.

19. Внесення змін до Технічні регламенти здійснюється в порядку, аналогічному порядку розроблення Технічного регламенту.

20. Скасування Технічного регламенту здійснюється за взаємною згодою Сторін рішенням Комісії.

21.Коміссія не рідше одного разу на квартал розглядає хід виконання планів (програм) щодо розробки Технічних регламентів.