Держспоживстандарт розробляє заходи щодо удосконалення законодавства про захист прав споживачів Друк

n20

Прес-служба Держспоживстандарту України

За словами першого заступника Голови Держспоживстандарту Владислави Хижняк, сьогодні чинне законодавство про захист прав споживачів потребує подальшого розвитку і вдосконалення.

Основні норми вітчизняного законодавства про захист прав споживачів базуються, переважно, на захисті прав громадян у разі придбання ними якісної та неякісної продукції або робіт, захисті прав у сфері споживчого кредитування, у разі здійснення нечесної підприємницької діяльності тощо.

«Сьогодні, на жаль, законодавча ініціатива і практика спрямовані на обмеження прав споживача. Тому, Держспоживстандарт розроблятиме першочергові заходи щодо вдосконалення системи захисту прав споживачів шляхом вироблення законодавчих ініціатив», – повідомила Владислава Хижняк.

Потребує змін Закон України «Про захист прав споживачів», насамперед, у частині захисту прав споживачів, де йдеться про придбання громадянами неякісної продукції. Також необхідно чітко визначити відповідальність порушника у зв’язку із здійсненням ним нечесної підприємницької діяльності.

Суттєво не поліпшує ситуацію  й проект змін до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності". Його положення обмежують здійснення належного захисту прав споживачів з боку держави.

«Який сенс у проведення перевірок, якщо контролюючі органи змушені попереджати про перевірку за 10 днів», – каже Владислава Хижняк.