Техрегламенти повернули в первісний стан Друк

iso83Відомче нормотворення, покласти край якому повинна була реформа техрегулювання, повернулося на наднаціональний рівень. Відповідно до міжурядової угоди Росії, Білорусії і Казахстану виключне право стверджувати союзні техрегламенти делеговане комісії Митного союзу, тобто урядам держав-членів. Практика обговорення в Держдумі техрегламентів, розроблених приватними компаніями в ініціативному порядку, буде припинена.

Обговорення проектів технічних регламентів, що знаходяться на розгляді в Держдумі, буде продовжено на майданчику Комісії Митного союзу (МС). Доцільність продовження їх обговорення в Держдумі "вимагає обговорення". Таку заяву зробив вчора заступник глави Мінпромторгу Володимир Саламатов, пояснивши, що такий порядок, передбачений угодою про єдині принципи і правила техрегулювання в Білорусії, Казахстані та Росії, підписаним і набувшим чинності 18 листопада.

 

"Дійсно, Держдума була єдиним каналом прийняття ініціативних техрегламентів. Сьогодні там знаходиться достатня кількість проектів на самі різні теми. Ми звернулися до Держдуми, взяли тексти і зараз перенесемо їх обговорення на майданчик комісії МС", - пояснив пан Саламатов, відзначивши, що всі напрацювання за проектами, які не виходять за межі предмета технічного регулювання, будуть використані. У Держдумі в даний момент знаходиться 30 проектів техрегламентів, в тому числі про безпеку будівельних матеріалів, води та безалкогольних напоїв, пива, виноробної продукції, спиртних напоїв, молока, риби і навіть про безпеку ГЕС і магістральних трубопроводів.

Нагадаємо, метою реформи техрегулювання, що проводиться в Росії вже близько десяти років, був відхід від відомчого нормотворення. Сотні тисяч обов'язкових ГОСТів передбачалося замінити на кілька десятків (потім сотень) техрегламентів, що фіксують лише вимоги до безпеки продукції. При цьому виробник отримував право самостійно вибирати, якими стандартами керуватися - національними, зарубіжними або власними. Відповідно до закону "Про техрегулювання" технічний регламент може затверджуватися законом, а в особливих випадках - постановою уряду або указом президента. Розробка техрегламентів здійснювалася в рамках низки відповідних урядових програм, а також на власні кошти виробників "в ініціативному порядку". У відповідності зі сформованою практикою відомчі техрегламенти приймалися в основному постановою уряду, а "ініціативні" вносилися через депутатів до Держдуми.

На минулому тижні в ході 21-го засідання Митного союзу сторони підписали угоду про єдині принципи і правила техрегулювання в Білорусії, Казахстані та Росії. Угода передбачає, що країни-учасники МС передають комісії МС свої повноваження щодо встановлення обов'язкових вимог до продукції. Єдина система техрегулювання МС повинна бути створена протягом 2011 року, з 1 січня 2012 року національні техрегламенти припиняють свою дію. Передбачається, що по кожному наднаціональному техрегламенту проходитимуть міжнародні переговори під керівництвом представників профільних міністерств трьох країн. "Здавалося б, міністри отримують необмежені права під час прийняття таких рішень. Я відразу обмовлюся, що публічні обговорення та інші процедури передбачають широку взаємодіяю з бізнесом. Хоча, звичайно, ми все намагаємося зробити так, щоб процедура узгодження не розтягувалася до безкінечності", - пояснив пан Саламатов.

Наступний раунд переговорів щодо реалізації угоди пройде в кінці грудня 2010 року.

Джерело: Комерсант