Головна

Авторизація



Міжнародні стандарти ISO зроблять поїзда безпечніше і швидше. Досвід Японії. PDF Друк e-mail
Середа, 27 листопада 2013, 10:49

326_13Високошвидкісні поїзди здійснюють пасажирські перевезення зі швидкістю 300 км/год, і в майбутньому ця швидкість буде тільки рости. Але збільшення швидкості переміщення складів по залізничному полотну повинно супроводжуватися еквівалентним ростом безпеки.

Підвищену увага до безпеки залізничного транспорту залучили аварії, що трапилися за участю швидкісних поїздів: спочатку - аварія в Канаді, коли некерований поїзд без машиніста став причиною загибелі 40 осіб, а потім  - трагедія в Іспанії, яка забрала життя майже 80 осіб.

Як запобігти таких випадків і як можуть допомогти в цьому міжнародні стандарти, розповів японський експерт Юджі Нішіе, голова технічного комітету ISO ТК 269 "Залізниці".

Як розповідає, Юджі Нішіе, технології, що лежать в основі транспортних систем, цікавили його завжди. Але, врешті-решт, своє життя він присвятив залізничному транспорту, коли у 1979 році прийшов на роботу в компанію «Японські національні залізниці» (JNR).

Незважаючи на незавидне становище, в якому знаходилася JNR у той час: заборгованість перед кредиторами, часті страйки, проблеми між керівництвом і профспілками, поїзди Сінкансен експлуатувалися безпечно і прибували без затримок. У той час метою Юджі Нішіе було прискорення впровадження нововведень у залізничні системи Японії і подолання низки проблем JNR .

У 1987 році JNR була приватизована, з її складу виділилася транспортна групи Японські залізниці (JR). У результаті - стан кожної з двох новостворених компаній покращився.

Сьогодні Юджі Нішіе разом з міжнародною групою експертів працює над створенням комплексу гармонізованих міжнародних стандартів для залізничної галузі. Метою своєї роботи він вважає задоволення очікувань всіх зацікавлених сторін: від операторів залізничних систем і керуючих інфраструктурою компанії до виробників поїздів, будівельників залізничних ліній і державних органів.

Японська залізнична система - одна з найжвавіших залізничних систем на планеті

В даний час у Японії функціонує одна з найжвавіших залізничних систем на планеті, а високошвидкісні поїзди активно курсують по міських залізничних лініях.

Японські залізничні системи - в тому числі мережа високошвидкісного сполучення Сінкансен, регіональні/міські залізниці, метро, монорейкові дороги і так далі - перевозять 23 млрд. пасажирів на рік. Залізнична транспортна система токійській агломерації щорічно перевозить 13 млрд. пасажирів, що еквівалентно 58 % сукупного пасажиропотоку. Потяги - кулі Сінкансен відбувають зі станції Токіо приголомшливі 14 разів на годину, щорічно переміщує 292 млн. мандрівників по всій країні.

За всю 50-річну історію високошвидкісних залізничних перевезень з використанням Сінкансен аварії за участю цих поїздів жодного разу не ставали причиною смерті жодного пасажира.

Залізничний транспорт - це найкращий вид транспорту , як для перевезення пасажирів , так і для транспортування вантажів

Незважаючи на недавні аварії за участю залізничного транспорту в Канаді та Іспанії, потяги - це найкращий вид транспорту, як для перевезення пасажирів, так і для транспортування вантажів. Високі показники безпеки і мінімальний вплив на навколишнє середовище дозволяє припустити, що поїзди будуть використовуватися ще, як мінімум, кілька десятиліть. Що лежать в їх основі технології були розроблені і вдосконалені для вирішення завдань локального плану, що дозволило створити ефективні і перевірені часом залізничні системи по всьому світу.

На даному етапі надзвичайно корисним буде досягнення уніфікації принципів проектування, будівництва та експлуатації залізничних систем у всьому світі через міжнародні стандарти. Нові стандарти дозволять оперативно впроваджувати передовий досвід і ноу-хау. Вони будуть украй корисні при розробці нових залізниць або при поліпшенні існуючих.

Для ефективного поширення залізничних систем по всьому світу необхідні міжнародні стандарти

Комерційна експлуатація залізничних систем почалася в першій половині 19-го століття. З тих самих пір залізні дороги безперервно підвищували якість життя людей і сприяли розвитку суспільства та економіки. Однак в останні роки переваги поїздів - у тому числі їх мінімальний вплив на екологію - були в черговий раз переглянуті у світлі необхідності зменшення наслідків глобального потепління.

Перший японський поїзд Сінкансен був введений в експлуатацію п'ятдесят років тому. Цей момент вважається початком епохи високошвидкісних залізничних перевезень. В даний час ми можемо спостерігати швидке будівництво і розширення аналогічних транспортних систем по всьому світу. Потенціал подібних систем громадського транспорту привертає все більше і більше уваги в країнах, що розвиваються, де залізниці здатні значно прискорити економічний розвиток .

Але є і проблеми. Багато країни, що розвиваються, поки ще не здатні отримати користь з безпеки, екологічної стійкості, зручності та економічності залізничних систем. З метою швидкого і ефективного поширення залізничних систем по всьому світу необхідна розробка міжнародних стандартів на основі консенсусу. У своїй роботі з стандартизації ми повинні орієнтуватися на необхідність глобалізації залізничних систем .

Безпечним повинен бути весь життєвий цикл залізничного транспорту

Безпека на залізничному транспорті має забезпечуватися протягом усього життєвого циклу: від планування, проектування і виробництва поїздів/будівництва залізниць до експлуатації, технічного обслуговування, модернізації та виведення з експлуатації тих чи інших елементів транспортної інфраструктури. Практичні механізми досягнення безпеки на залізниці розрізняються залежно від конкретної країни або регіону, але базові принципи порівнянні.

Стратегія забезпечення безпеки залізничного транспорту повинна створюватися з урахуванням географічних особливостей і станів навколишнього середовища, щільності вантажо/пасажиропотоку і частоти перевезень, які потрібно досягти, ймовірності виникнення природних або техногенних катастроф, а також різноманітних соціальних та економічних факторів. Застосування міжнародних стандартів в розрізі кожної стадії життєвого циклу створення залізничної інфраструктури сприятиме підвищенню безпеки поїздів у кожній країні або регіоні.

 

Сopyright 2009-2024, csm.kiev.ua