Технічна специфікація ISO щодо розрахунку вуглецевого сліду продуктів |
![]() |
![]() |
![]() |
Вівторок, 10 грудня 2013, 09:47 |
Розрахунок вартості продукту в грамах CO2 також відомий як розрахунок вуглецевого сліду (або сукупного обсягу вуглекислого газу, що потрапляє в атмосферу під час виробництва товару). Це вельми корисне дослідження, оскільки в результаті всі зацікавлені особи отримають інформацію про те, як різні моделі споживання впливають на зміну концентрації парникових газів в атмосфері. Як відомо, СО2 і ряд інших парникових газів сприяють прискоренню зміни клімату. Тому вуглецевий слід може стати такою ж важливою характеристикою товару, як його якість і ціна. Спрощено розрахунок вуглецевого сліду можна розглянути на прикладі пляшки шампуню. Підсумковий вуглецевий слід = кількість парникових газів, що потрапляють в атмосферу при виробництві пластикової пляшки, а також пластикової плівки, яка застосовується для того, щоб обернути пляшки під час їх транспортування + кількість CO2, який надходить в атмосферу під час виробництва інгредієнтів самого шампуню + кількість парникових газів, що виділяються при виробленні теплової енергії та електрики, що використовуються для нагріву води та освітлення ванної кімнати, в якій споживачі скористаються зазначеним шампунем. Але розмір вуглецевого сліду буде суттєво відрізнятися залежно від того, що включено в цей показник при його розрахунку а також залежно від методики розрахунку. Для того щоб уніфікувати методологію розрахунків вуглецевого сліду і зробити цю інформацію доступною кінцевому споживачеві Міжнародна організація з стандартизації (ISO) розробила нову міжнародну технічну специфікацію ISO/TS 14067:2013 "Парникові гази. Вуглецевий слід продукту. Вимоги та керівні вказівки з визначення кількості та обміну даними". Технічна специфікація ISO/TS 14067:2013 встановлює принципи, вимоги та керівні рекомендації для кількісної оцінки вуглецевого сліду продукту та інформування про отримані результати споживачів та інших зацікавлених осіб. В даний час вимір вуглецевого сліду стає все більш популярним серед виробників способом виділити свої продукти на ринку, адже споживачі все частіше вибирають більш екологічні товари. |