Головна

Авторизація



Виникла необхідність стандартизації еко-ефективних технологій для судноплавства PDF Друк e-mail
Середа, 26 лютого 2014, 10:00

47_2014Інститут енергетики при Університетському коледжі Лондона провів незалежне дослідження, у ході якого було проведено моніторинг витрати палива на нафтоналивних судах, а також вивчено вплив технологій підвищення екологічної ефективності нафтоналивних суден (танкерів).

Були зібрані вихідні дані та думки зацікавлених сторін, після чого почався аналіз отриманої інформації.

Всього надійшло близько 130 відповідей від власників операторів і широкого спектру судів, керуючих компаній і фрахтувальників з ЄС та Азії, які діють на міжнародному рівні. На думку фахівців це було саме комплексне незалежне дослідження в галузі моніторингу споживання палива в транспортному судноплавстві за останні роки.

Отримані відповіді свідчать про те, що вже зараз багато власників і операторів нафтоналивних суден проявляють високий інтерес до механізмів модернізації своїх кораблів для підвищення їх енергоефективності. При цьому існує потреба і в розробці єдиної стандартної методології, яка дозволяла б здійснювати вимірювання екологічних та економічних переваг подібної модернізації, тобто проводити кількісний вимір динаміки витрати палива і вуглецевого сліду водного транспорту.

Результати дослідження також дозволяють говорити про те, що будь-які результати, отримані із застосуванням подібної єдиної стандартної методології, повинні бути доступні всім зацікавленим сторонам. Завдяки цьому останні зможуть більш оперативно приймати рішення щодо запровадження тих чи інших модифікацій - гідродинамічних кавітаційних пристроїв, поліпшених гребних гвинтів, корпусних покриттів і так далі - в конструкцію своїх суден.

Ключові результати дослідження такі:

  • 87% опитаних фахівців з галузі комерційного судноплавства підтримали ініціативу з вимірювання рівня шкідливих речовин, що потрапляють у навколишнє середовище при експлуатації танкерів, з використанням єдиної стандартизованої методології.
  • 25% учасників дослідження вважають, що новий стандарт на метод оцінки еко-ефективних технологій має бути обов'язковим для виконання в тих країнах, які входять до складу Міжнародної морської організації (IMO).
  • 86% компаній, що беруть участь в опитуванні, протягом останніх п'яти років вже встигли впровадити різні екологічно чисті технології та механізми мінімізації вуглецевого сліду.
  • 70% респондентів заявили, що підвищення енергоефективності підконтрольних кораблів є одним з ключових напрямків розвитку бізнесу їхніх компаній.

Таким чином, дослідження показує, що судноплавна галузь в даний час вельми серйозно ставиться до проблеми зростання негативного впливу морських вантажоперевезень на навколишнє середовище. Більшість операторів і власників танкерів хочуть отримати в своє розпорядження єдиний і прозорий стандарт на оцінку енергоефективності судів, який охоплював би як повний спектр вже доступних еко-ефективних технологій, так і тих, що тільки готуються до впровадження.

В даний час це питання обговорюється членами робочої групи Міжнародної організація зі стандартизації (ISO), яка веде розробку стандарту на оцінку ефективності «зелених» технологій. Планується створення комплексного міжнародного стандарту, який буде відрізнятися масштабністю і не втратить своєї актуальності в довгостроковій перспективі, в умовах стрімкого розвитку еко-ефективних технологій.

 

Сopyright 2009-2024, csm.kiev.ua