Головна

Авторизація



ISO 22301 - все про соціальну безпеку PDF Друк e-mail
Середа, 25 червня 2014, 09:29

205_2014Соціальна безпека - це захист суспільства і реагування на інциденти, надзвичайні ситуації та лиха, викликані навмисними і ненавмисними діями людей, природними катаклізмами та техногенними збоями. Забезпечення соціальної безпеки - є одним з найголовніших чинників безперервного ведення бізнесу.

Збої у виробництві та постачанні продукції, електроному документообігу можуть бути пов'язані, як з внутрішніми причинами: аваріями, поломками тощо, так і з зовнішніми: стихійними лихами, терористичними актами і т.д. Жодна організація, включаючи державні органи, комерційні структури і приватні підприємства, не може гарантувати безперебійність своєї діяльності у надзвичайних ситуаціях.

Оперативна готовність до надзвичайних ситуацій та забезпечення безперервності бізнесу організації - запорука довіри до неї клієнтів і суспільства, а також стійкості на міжнародному ринку. Саме тому впровадження систем управління безперервністю бізнесу володіє таким великим потенціалом, як в окремих країнах, так і в усьому світі.

Технічний комітет Міжнародної організації з стандартизації ISO ТК 223 «Соціальна безпека» в даний час розробляє нову серію стандартів ISO 22300. Базовим стандартом даної серії є стандарт ISO 22301:2012 «Соціальна безпека. Системи управління безперервністю бізнесу. Вимоги». Стандарт ISO 22301 визначає необхідні вимоги для ефективного функціонування систем управління безперервністю бізнесу. Він застосуємо для організацій усіх розмірів і типів. Стандарт може бути використаний як для цілей сертифікації, так і для демонстрації справжнім і потенційним клієнтам, законодавчим, регуляторним органам та громадськості своєї здатності застосовувати належну практику менеджменту безперервності бізнесу.

У документі використовується новий формат, нещодавно прийнятий ISO для всіх нормативних документів, що описують вимоги до різних систем управління. Це забезпечить узгодженість стандарту ISO 22301 з іншими стандартами і зробить можливим його інтеграцію і/або комплексне використання, наприклад, з ISO 9001 (системи управління якістю), ISO 14001 (екологічне управління), ISO/IEC 27001 (інформаційна безпека) і технічною характеристикою ISO 45001 (системи управління в галузі охорони праці та забезпечення безпеки).

Крім того, ТК ISO 223 розроблені і опубліковані такі допоміжні стандарти:

  • ISO 22300:2012 «Соціальна безпека. Термінологія»;
  • ISO 22313:2012 «Соціальна безпека. Системи управління безперервністю бізнесу. Керівництво із застосування»;
  • ISO 22311:2012 «Соціальна безпека. Відеоспостереження. Сумісність вихідних даних»;
  • ISO/TR 22312:2011 «Соціальна безпека. Технологічні можливості»;
  • ISO 22320:2011 «Соціальна безпека. Управління надзвичайними ситуаціями. Вимоги до реагування на інциденти»;
  • ISO 22398:2013 «Соціальна безпека. Керівництво з підготовки».

У процесі розробки знаходяться стандарти:

  • ISO/DIS 22315 «Соціальна безпека. Масова евакуація. Рекомендації для планування»;
  • ISO/NP 22316 «Соціальна безпека. Організаційна стійкість. Принципи та керівні вказівки»;
  • ISO/DIS 22322 «Соціальна безпека. Управління надзвичайними ситуаціями. Громадське попередження»;
  • ISO / DIS 22324 «Соціальна безпека. Управління надзвичайними ситуаціями. Попереджувальна колірна маркування»;
  • ISO/CD 22325 «Соціальна безпека. Управління надзвичайними ситуаціями. Рекомендації для оцінки здатності управління в надзвичайних ситуаціях»;
  • ISO/DTR 22351 «Соціальна безпека Управління надзвичайними ситуаціями. Структура повідомлення для обміну інформацією»;
  • ISO/DIS 22397 «Соціальна безпека. Рекомендації для встановлення партнерських угод».

Впроваджуючи системи управління безперервністю бізнесу на основі вимог міжнародного стандарту ISO 22301, організація отримує такі переваги:

  • своєчасна ідентифікація потенційних загроз і захист своєї діяльності, репутації та інтересів споживачів та інших зацікавлених сторін від можливих інцидентів та надзвичайних ситуацій;
  • здатність адекватно реагувати, управляти ситуацією і швидко відновлювати діяльність організації після інцидентів;
  • підвищення довіри у споживачів, зростання конкурентоспроможності організації та розширення ринку збуту продукції та послуг;
  • формування у всіх, зацікавлених у діяльності організації, сторін впевненості в ефективному функціонуванні системи менеджменту та безперервності її бізнесу.
 

Сopyright 2009-2024, csm.kiev.ua