Міжнародні стандарти ISO допоможуть підібрати корабельне паливо |
![]() |
![]() |
![]() |
Четвер, 22 січня 2015, 11:33 |
Дані обмеження вступили в силу з 1 січня 2015 року: при заході суден в Зону контролю викидів вміст сірки в корабельному паливі не повинно перевищувати 0,10% (раніше 1%). Представники судноплавної індустрії вже почали пристосовуватися до нових обставин, але деякі з них все ще відчувають складності при підборі палива. Експерти вважають, що їм слід використовувати інформацію, яку можна почерпнути з стандартів ISO. До справжнього моменту фахівці Міжнародної організації зі стандартизації (ISO) опублікували і встигли кілька разів оновити ряд вельми корисних міжнародних стандартів, що регламентують використання рідкого вуглеводневого палива для корабельних двигунів в комерційному судноплавстві. Виробництво рідкого корабельного палива в даний час регламентується наступними документами ISO:
Стандарт ISO 8217: 2012 вперше був опублікований ще 1987 році, а в 1996, 2005, 2010 і 2012 р. переглядався. Розробники документа додали в нього опис нової марки дістіллатного палива DMZ з мінімальним рівнем кінематичної в'язкості (cSt) в 3 одиниці при 40°C, змінили норму в'язкості для палива марки DMB і додали дані по граничним значенням сірководню (H2S) в дістіллатних і залишкових сортах палива: кислотне число сірководню, стійкість до окислення і змазує здатність (не слід плутати з в'язкістю). У найсвіжішою на сьогоднішній день версії стандарту від 2012 р. з'явилося серед іншого опис методики IP 570, використовуваної для виявлення сірководню в паливі. Експерти відзначають, що завжди необхідно мати чітке розуміння характеристик палива, описаних в тексті відповідних стандартів ISO, щоб замовляти і використовувати відповідне паливо. Наприклад: Якщо рідке корабельне вуглеводневе паливо не продається з маркуванням "відповідає вимогам МАРПОЛ", слід проводити перевірку фактичної його складу. Якщо склад не відповідає певним стандартам, що діють у зонах проходження маршруту судна, воно (паливо) не підходить для двигунів конкретного судна. У версіях стандарту ISO 8217 за 2010 і 2012 роки прямо не вказано максимальний вміст сірки в паливі. При цьому саме на його покупця покладається відповідальність щодо забезпечення відповідності палива обмеженням за рівнем вмісту сірки в розрізі конкретного судноплавного маршруту. |