Головна

Авторизація



Міжнародні стандарти ISO допоможуть підібрати корабельне паливо PDF Друк e-mail
Четвер, 22 січня 2015, 11:33

19_2015В даний час існує обмеження на концентрацію сірки в паливі, обумовлену в Міжнародній конвенції щодо запобігання забрудненню вод з суден (МАРПОЛ). Нещодавно Міжнародна морська організація (IMO) посилила вимоги щодо вмісту сірки в паливі, зменшивши ліміт в 10 разів.

Дані обмеження вступили в силу з 1 січня 2015 року: при заході суден в Зону контролю викидів вміст сірки в корабельному паливі не повинно перевищувати 0,10% (раніше 1%).

Представники судноплавної індустрії вже почали пристосовуватися до нових обставин, але деякі з них все ще відчувають складності при підборі палива. Експерти вважають, що їм слід використовувати інформацію, яку можна почерпнути з стандартів ISO.

До справжнього моменту фахівці Міжнародної організації зі стандартизації (ISO) опублікували і встигли кілька разів оновити ряд вельми корисних міжнародних стандартів, що регламентують використання рідкого вуглеводневого палива для корабельних двигунів в комерційному судноплавстві. Виробництво рідкого корабельного палива в даний час регламентується наступними документами ISO:

  • стандарт ISO 8216-1:2010 "Нафтопродукти. Палива (клас F). Класифікація. Частина 1: Категорії палива, застосовуваного на судах" (в даний час переглядається);
  • стандарт ISO 4261:2013 "Нафтопродукти. Палива (клас F). Технічні умови на палива для газових турбін промислового та суднового призначення";
  • стандарт ISO 8217:2012 "Нафтопродукти. Палива (клас F). Технічні умови на паливо для морських суден".

Стандарт ISO 8217: 2012 вперше був опублікований ще 1987 році, а в 1996, 2005, 2010 і 2012 р. переглядався. Розробники документа додали в нього опис нової марки дістіллатного палива DMZ з мінімальним рівнем кінематичної в'язкості (cSt) в 3 одиниці при 40°C, змінили норму в'язкості для палива марки DMB і додали дані по граничним значенням сірководню (H2S) в дістіллатних і залишкових сортах палива: кислотне число сірководню, стійкість до окислення і змазує здатність (не слід плутати з в'язкістю). У найсвіжішою на сьогоднішній день версії стандарту від 2012 р. з'явилося серед іншого опис методики IP 570, використовуваної для виявлення сірководню в паливі.

Експерти відзначають, що завжди необхідно мати чітке розуміння характеристик палива, описаних в тексті відповідних стандартів ISO, щоб замовляти і використовувати відповідне паливо.

Наприклад:

Якщо рідке корабельне вуглеводневе паливо не продається з маркуванням "відповідає вимогам МАРПОЛ", слід проводити перевірку фактичної його складу. Якщо склад не відповідає певним стандартам, що діють у зонах проходження маршруту судна, воно (паливо) не підходить для двигунів конкретного судна.

У версіях стандарту ISO 8217 за 2010 і 2012 роки прямо не вказано максимальний вміст сірки в паливі. При цьому саме на його покупця покладається відповідальність щодо забезпечення відповідності палива обмеженням за рівнем вмісту сірки в розрізі конкретного судноплавного маршруту.

 

Сopyright 2009-2024, csm.kiev.ua