Підвищити енергоефективність електромоторів допоможуть міжнародні стандарти IEC |
![]() |
![]() |
![]() |
Середа, 18 лютого 2015, 11:02 |
З урахуванням величезного сукупного енергоспоживання електромоторів навіть невеликі оптимізації їх конструкційних елементів можуть призвести до величезної економії електроенергії і грошей, а також до зниження негативного впливу антропогенної діяльності на природу. Щоб сприяти просуванню електромоторів з підвищеним ККД, фахівці Міжнародної електротехнічної комісії (IEC) створили систему класифікації електродвигунів за рівнем енергоефективності. Вона описана в міжнародному стандарті IEC 60034-30-1 ed1.0: 2014 "Електричні машини обертального дії. Частина 30-1: Класи ефективності електродвигунів змінного струму з живленням від мережі (код IE)". Цей документ заміняє і доповнює версію аналогічного стандарту 2008 року. Він передбачає угруповання електродвигунів по ККД в рамках чотирьох класів:
Класифікаційна система, описана в стандарті IEC 60034-30-1, покликана стимулювати конкуренцію серед виробників електромоторних систем, а також сприяти удосконаленню технологічної бази. Незважаючи на те, що міжнародні стандарти IEC є добровільними, країни-члени Європейського Союзу і багато інших держав активно беруть нову класифікаційну систему на озброєння, впроваджуючи її в обов'язкові для виконання норми, правила і вимоги. Експерти не виключать, що стандарт IEC 60034-30-1 ed1.0 може бути використаний при доопрацюванні наступних документів:
У 2014 році що Японія успішно гармонізувала свої національні регулюючі норми з системою класифікації електромоторів IEC і встановила мінімальний ККД на рівні, еквівалентом IE2. В Індії з 2009 року використовується схожа система класифікації та маркування електромоторів за рівнем енергоефективності, а також добровільний національний стандарт, опублікований в 2012 році, який встановлює мінімальний необхідний рівень ККД електромоторів, еквівалентний IE2. Фахівці IEC також розробили міжнародний стандарт IEC 60034-2-1: 2014 "Електричні машини обертального дії. Стандартні методи визначення втрат і ККД в ході тестів (за винятком машин для тягових транспортних засобів)", який використовується для тестування електродвигуни. Багато країн в даний час активно застосовують національні стандарти для тестування моторів, але при цьому популярність міжнародного стандарту IEC 60034-2-1 зростає, так як цей документ дозволяє виробникам оптимізувати продукцію для виведення на світовий ринок. |