Головна

Авторизація



Підвищити енергоефективність електромоторів допоможуть міжнародні стандарти IEC PDF Друк e-mail
Середа, 18 лютого 2015, 11:02

45_2015Близько 46% від загальносвітового споживання електроенергії, за оцінками експертів, припадає на частку різноманітних систем електродвигунів. Електродвигуни перетворю електричну енергію в механічну. Вони використовуються для забезпечення працездатності компресорів і дрилів, обертання коліс електромобілів і крильчатки вентиляторів, підіймання і переміщення матеріалів. Електродвигуни є "робочими конячками" промисловості. На частку таких моторів промислового призначення припадає приблизно 70% електроенергії, споживаної усіма системами електродвигунів у світі.

З урахуванням величезного сукупного енергоспоживання електромоторів навіть невеликі оптимізації їх конструкційних елементів можуть призвести до величезної економії електроенергії і грошей, а також до зниження негативного впливу антропогенної діяльності на природу.

Щоб сприяти просуванню електромоторів з підвищеним ККД, фахівці Міжнародної електротехнічної комісії (IEC) створили систему класифікації електродвигунів за рівнем енергоефективності. Вона описана в міжнародному стандарті IEC 60034-30-1 ed1.0: 2014 "Електричні машини обертального дії. Частина 30-1: Класи ефективності електродвигунів змінного струму з живленням від мережі (код IE)". Цей документ заміняє і доповнює версію аналогічного стандарту 2008 року. Він передбачає угруповання електродвигунів по ККД в рамках чотирьох класів:

  • IE1 - стандартна енергоефективність (Standard);
  • IE2 - висока енергоефективність (High);
  • IE3 - енергоефективність рівня преміум (Premium);
  • IE4 - енергоефективність рівня супер-преміум (Super Premium).

Класифікаційна система, описана в стандарті IEC 60034-30-1, покликана стимулювати конкуренцію серед виробників електромоторних систем, а також сприяти удосконаленню технологічної бази.

Незважаючи на те, що міжнародні стандарти IEC є добровільними, країни-члени Європейського Союзу і багато інших держав активно беруть нову класифікаційну систему на озброєння, впроваджуючи її в обов'язкові для виконання норми, правила і вимоги.

Експерти не виключать, що стандарт IEC 60034-30-1 ed1.0 може бути використаний при доопрацюванні наступних документів:

  • Регламент 640/2009/EC щодо вимог екологічного проектування електродвигунів з номінальною потужністю від 7,5-375 кВт (з 2017 року буде охоплювати електродвигуни з номінальною потужністю від 0,75-375 кВт). Цей документ також називають "Стандартом мінімальної енергетичної ефективності" (Minimum Energy Performance Standard; MEPS). Очікується, що його впровадження призведе до підвищення енергетичної ефективності електромоторів на 20% - 30%.
  • Закон "Про енергетичну політику США" (від 1997 року), в якому мінімальний необхідний рівень ККД електромоторів спочатку був встановлений на рівні, еквівалентному IE2 зі стандарту IEC 60034-30-1 ed1.0 (у 2007 році був піднятий до еквівалента рівня IE3 (NEMA Premium)).
  • Діючий в Австралії та Новій Зеландії аналог MEPS, дотримання якого є обов'язковим для виробників цілого ряду продуктів. Австралія і Нова Зеландія встановили мінімальний необхідний рівень ККД електромоторів, еквівалентний IE2 ще в 2001 році.
  • Китайський аналог MEPS для малих і середніх трифазних асинхронних двигунів, який діє з 2002 року. Відповідний стандарт був оновлений в 2006 році, а в 2012 році він був гармонізований з аналогічними документами МЕК. Мінімальний необхідний рівень ККД тепер відповідає IE3 за класифікацією Міжнародної електротехнічної комісії.

У 2014 році що Японія успішно гармонізувала свої національні регулюючі норми з системою класифікації електромоторів IEC і встановила мінімальний ККД на рівні, еквівалентом IE2.

В Індії з 2009 року використовується схожа система класифікації та маркування електромоторів за рівнем енергоефективності, а також добровільний національний стандарт, опублікований в 2012 році, який встановлює мінімальний необхідний рівень ККД електромоторів, еквівалентний IE2.

Фахівці IEC також розробили міжнародний стандарт IEC 60034-2-1: 2014 "Електричні машини обертального дії. Стандартні методи визначення втрат і ККД в ході тестів (за винятком машин для тягових транспортних засобів)", який використовується для тестування електродвигуни.

Багато країн в даний час активно застосовують національні стандарти для тестування моторів, але при цьому популярність міжнародного стандарту IEC 60034-2-1 зростає, так як цей документ дозволяє виробникам оптимізувати продукцію для виведення на світовий ринок.

 

Сopyright 2009-2024, csm.kiev.ua