Головна

Авторизація



Автомобілі без водія. Це можливо! PDF Друк e-mail
Четвер, 19 березня 2015, 13:46

80_2015До 2025 року міський ландшафт може істотно змінитися завдяки впровадженню технології водіння без водія, покликаної скоротити транспортний потік і підвищити безпеку дорожнього руху. Група фахівців з Альянсу Сінгапуру і Массачусетського технологічного інституту з досліджень і технологій займається впровадженням інновацій в області автотранспортних технологій.

Наявність автомобіля вирішує безліч проблем: ви стаєте мобільними і незалежними, ви можете самі вибирати шлях, ви можете слухати в салоні улюблену музику, автомобіль може навіть стати підтвердженням певного соціального статусу. Всі ці переваги, плюс все більша прийнятність в ціновому відношенні, плюс доступність привели до стрімкого зростання кількості особистих автомобілів. В результаті не завжди виходить прокотитися «з вітерцем». Велика кількість машин часто створює пробки на дорогах. За статистикою в США людина, що здійснює щоденні поїздки, витрачає 38 годин на рік, простоюючи в пробках.

Крім того, збільшення кількості транспортних засобів суттєво вплинуло на безпеку: щорічно у всьому світі в результаті дорожньо-транспортних пригод гинуть 1,24 мільйона чоловік, при цьому основними причинами дорожньо-транспортних пригод є водіння в нетверезому стані і неуважне водіння.

Для того щоб задовольнити зростаючий попит на авто і при цьому підвищити безпеку дорожнього руху необхідно змінити автотранспортні технології.

Для досягнення цих цілей створено спільний проект Массачусетського технологічного інституту (MIT) та Національного університету Сінгапуру (NUS) з питань майбутньої міської мобільності.

Один з напрямків діяльності проекту - розробка "розумного" транспортного засобу, що володіє інтелектом і здатного приймати рішення. Такий автомобіль буде сприймати навколишнє середовище, зможе розрізняти об'єкти, що наближаються і виконати відповідні дії. У цьому дослідженні існуючі технології об'єднуються з новими методиками, щоб забезпечити інтелектуальне водіння з використанням трьох основних елементів - сприйняття, планування і управління.

Нова апаратна та програмна архітектура автомобіля використовує просту концепцію мобільності за запитом (MoD), відповідно до якої інтелектуальні електромобілі здійснюють водіння незалежно від втручання людини, зупиняючись для посадки і висадки пасажирів.

Першим серйозним завданням став переклад водіння транспортного засобу з ручного управління на "управління по проводах", при якому управління основними функціями, що приводять транспортний засіб у рух (рулювання, гальмування, прискорення і перемикання передач), здійснюється за допомогою електричних сигналів. Для цього використовуються електромотори.

Потім автомобіль був модернізований за допомогою датчиків лазерного виявлення і вимірювання дальності (лидарів), які дають інформацію про об'єкти навколо транспортного засобу. Карти навколишнього простору створюються з використанням даних лидарів, а в бортових комп'ютерах використовуються алгоритми розпізнавання тривимірного навколишнього простору за допомогою двовимірних зображень, отриманих лидаром.

На даху автомобіля встановлений з нахилом вниз один лидар, що дозволяє визначати його поточне місце розташування; зареєструвавши введену користувачем інформацію про місце призначення, автомобіль планує маршрут, виходячи зі свого поточного місцезнаходження і попередньо встановленої карти. Розташований у напрямку руху датчик виявляє перешкоди, наприклад пішоходів та інші транспортні засоби. Для визначення можливої ​​появи динамічних перешкод на шляху автомобіля, використовується попереджуючий механізм, що дозволяє автомобілю виконати належний маневр з урахуванням близькості цієї перешкоди.

За рахунок цього підвищується безпека пішоходів і пасажирів і забезпечується можливість пересування автомобіля в густонаселених районах, тунелях та інших місцях з поганими умовами прийому сигналів глобальної системи визначення місця розташування.

Розробники диво - автомобіля вважають, що впровадження транспортних засобів без водія зробить транспортну систему більш ефективною і при цьому підвищить її безпеку. Вони впевнені, що широке використання автомобілів без водія піде на користь суспільству і підвищить якість життя, особливо в густонаселених районах. Тим не менш, хоча експериментальне випробування вже принесло досить позитивні результати, важко передбачити, коли транспортні засоби без водія отримають широке поширення в повсякденному житті, оскільки тут задіяно багато складових. Наприклад, навколишній простір має бути підготовлений до їх інтеграції, повинні бути впроваджені необхідні технології, наприклад, заправні станції та мережева інфраструктура, яка забезпечить можливість взаємодії між транспортними засобами і людьми. Також необхідно ввести зміни в майбутній процес міського планування.

Автомобілі будуть функціонувати як частина мережі громадського транспорту, за допомогою якої люди зможуть замовляти або викликати автомобіль через онлайн доступ: після того, як автомобіль доставить вас до місця призначення, він поїде і забере іншого пасажира. Очікується, що постійна мобільність автономних транспортних засобів зменшить кількість автомобілів на дорозі на одну третину від існуючої кількості.

 

Сopyright 2009-2024, csm.kiev.ua