Головна

Авторизація



Стандарти для велотранспорту PDF Друк e-mail
Вівторок, 15 вересня 2015, 09:03

235_2015Сьогодні від пробок страждають всі світові мегаполіси. Затори на дорогах ведуть до транспортного хаосу, забруднення атмосфери, городянам доводиться замість роботи або відпочинку проводити багато годин, сидячи в пробках і витрачаючи надмірну кількість палива. У нашому стрімко мінливому світі, де кожна хвилина на рахунку і час коштує грошей, щоденна боротьба з транспортними коллапсами веде до багатомільярдних втрат і перевтоми працездатного населення.

Найпростішим виходом з цієї ситуації виявилося пересування містом на велосипеді. Зараз по всьому світу простежується тенденція облаштування міст таким чином, щоб вони були максимально зручними для велосипедистів. Це в свою чергу поліпшує екологічну ситуацію і знижує навантаження на транспортні магістралі.

Чудовим прикладом ефективності подібного підходу можна назвати Копенгаген, владі якого завдяки поліпшенню інфраструктури вдалося домогтися того, що більшість учасників дорожнього руху в данській столиці тепер віддають перевагу саме двоколісний транспорт. Це допомогло знизити викид СО2 на 90 000 тонн на рік.

Але переваги велосипедів очевидні не лише для жителів мегаполісів, а й для мешканців невеликих містечок. Наприклад, у французькому містечку Аннесі відстань між більшістю будівель не перевищує 3 км. На таких коротких відстанях їзда на велосипеді є оптимальним варіантом, дозволяючи добиратися до пункту призначення максимум за 15 хвилин.

Збільшення кількості велосипедистів призвело до того, що влада багатьох міст прагнуть поліпшити відповідну інфраструктуру, оптимізують регулюючі норми і вводять додаткові заходи стимулювання.

Допомогти в просуванні велотранспорту взялася Міжнародна організація по стандартизації (ISO). Був сформований технічний комітет ТК 149 "Велосипеди", у складі якого згодом почав працювати підкомітет ПК 1 "Велосипеди та їх основні вузли". В даний час ТК веде велику кількість проектів, причому особлива увага приділяється безпеці користувачів двоколісних транспортних засобів і їх зручності, а також мінімізації ризику ДТП за участю велосипедів та інших транспортних засобів.

Перший стандарт ISO з безпеки велосипедів ISO 4210 "Велосипеди. Освітлення, світловідбиваючі пристрої" був опублікований в 80-ті роки минулого століття. А через кілька років з'явився стандарт ISO 8098 "Велосипеди. Вимог безпеки для дитячих велосипедів", який був переглянутий у 2014 році.

Стандарти для даної сфери розробляють і інші технічні комітети ISO. Наприклад, нещодавно був опублікований стандарт ISO 5775-1: 2014 "Велосипедні шини і колісні диски. Частина 1: Позначення та розміри шин", розроблений фахівцями ПК 10 "Шини та обода для велосипедів, мопедів і мотоциклів" у складі ТК "Шини, обода і вентилі ".

Завдяки цим та багатьом іншим документам велосипеди розглядаються дедалі більшим числом городян в якості ефективного виду транспорту, а також відмінного підмоги для спорту, відпочинку і туризму.

 

Сopyright 2009-2024, csm.kiev.ua