Головна

Авторизація



Верховна Рада ухвалила закони щодо лібералізації системи державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності PDF Друк e-mail
П'ятниця, 04 листопада 2016, 10:09

188_20163 листопада 2016 року Верховна Рада України у другому читанні ухвалила Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" щодо лібералізації системи державного нагляду (№ 2418а), проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства у сфері державного нагляду (контролю) (№2531а), а також Проект Закону про особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (№3153).

Законопроект №2531а запроваджує адміністративну відповідальність за порушення порядку здійснення контролю.

Законопроект №2418а передбачає створення єдиних прозорих правил проведення перевірок для більшості органів (нагляду, контролю) та визначає чіткі правила роботи цих органів. Крім того, він створює інтегровану систему державного нагляду (контролю), а також вводить поняття “презумпції невинуватості”, коли розбіжності в законодавстві трактуються на користь бізнесу.

Законопроект №3153, продовжує мораторій на перевірки бізнесу до 30 червня 2017 року.

Законопроекти прийняті з метою впровадження нових правил роботи для органів нагляду (контролю), тепер їхня робота буде спрямована на запобігання правопорушень, а не на застосування покарань.

Процедура здійснення державного нагляду (контролю) має стати більш прозорою, оскільки кожний контролюючий орган повинен буде розміщувати на власному сайті уніфіковану форму акту для перевірок, яка містить повний перелік питань, які стосуються суб’єкта господарювання.

Лібералізація системи державного нагляду (контролю) також передбачає створення інтегрованої автоматизованої системи, яка дозволить збирати, накопичувати та систематизувати відомості про заходи державного нагляду (контролю). Акумулювання зазначеної інформації допоможе слідкувати за дотриманням контролюючими органами процедури проведення перевірок. Також за законом, контролюючий орган повинен повідомляти суб’єкт про помилки у звітності, а не одразу проводить позапланову перевірку, а прострочення подання звітності за один період відтепер не є підставою для перевірки.

Тривалість планових перевірок не може перевищувати 10 днів для великих компаній та 5 днів для малого бізнесу. Всі планові перевірки за рік не можуть тривати більше ніж 30 робочих днів (великий бізнес) та 15 робочих днів (малий бізнес).

Крім цього, законом встановлюється періодичність проведення планових перевірок для підприємств усіх ступенів ризику:

раз на два роки для підприємств з високим ступенем ризику,

раз на три роки для підприємств з середнім ступенем ризику,

раз на п’ять років для підприємств незначного ступеню ризику.

Завдяки зменшенню тривалості та періодичності перевірок, скоротяться витрати бізнесу на взаємодію з контролюючим органом.

Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" щодо лібералізації системи державного нагляду (№ 2418а)

Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства у сфері державного нагляду (контролю) щодо лібералізації системи державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (№2531а)

Проект Закону про особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (№3153)
 

Сopyright 2009-2024, csm.kiev.ua